Tavaf Ve Sa’yde Dua İle İlgili Hadisler


Hadis No: 1382

Ravi: Abdullah İbnu Saib

Tanım: Safa ile Merve arasındaki tavaf sırasında Resulullah (sav)’ın şöyle dua ettiğini işittim: “Rabbimiz bize dünyada hayır ver, ahirette de hayır ver ve bizi ateş azabından koru.”

Kaynak: Ebu Davud, Menasik 52, (1892)


Hadis No: 1383

Ravi: Nafi’

Tanım: Nafi’ (ra)’nin anlattığına göre, İbnu Ömer (ra)’i Safa tepesi üzerinde şöyle dua ederken işitmiştir: “Ey Allah’ım, Kitab-ı Mübin’inde: “Bana dua edin size icabet edeyim!” (Gafir 60) diyorsun, sen sözünden dönmezsin. Ben şimdi senden istiyorum: Bana hidayet verip İslam’ı nasib ettin, onu geri alma. Son nefesimi Müslüman olarak vermemi nasib et” (Amin) (Rezin şunu ilave etmiştir: “(İbnu Ömer), üç kere tekbir getirir ve şöyle derdi: “Allah’tan başka ilah yoktur, O tekdir, O’nun ortağı yoktur, mülk O’nundur, bütün hamdler O’na aittir, O her şeye kadirdir.” Bunu da yedi kere tekrarlardı. Merve’de de, her şavtta aynı şeyleri tekrar ederdi. [Rezin’in bu ilavesi de Muvatta’nın aynı babındadır (127. hadis)])

Kaynak: Muvatta,Hacc 128, (1, 372-373)


Hadis No: 1384

Ravi:

Tanım: Rezin’in bir rivayetinde şöyle denir: “Bu yirmi bir tekbir, yedi tehlil eder. Bunlar arasında da dua eder, Allah’tan ister, sonra (tepeden inmeye başlar), vadinin tabanına (şimdilerde Yeşil Sütunlara) varınca koşmaya başlar, buradan çıkıncaya kadar koşar, Merve yamacına vannca normal yürümeye devam eder. Tepeye, zirveye çıkar, orada durup, Safa’da yaptıklarını aynen tekrar ederdi. Bunu yedi kere tekrarlar ve böylece sa’yini tamamlamış olurdu.”

Kaynak: Rezin


Hadis No: 1385

Ravi: Cabir

Tanım: Resulullah (sav) Safa tepesinde durduğu zaman üç kere tekbir getirip sonra: Allah’tan başka ilah yoktur. O tekdir, O’nun ortağı yoktur, mülk (Onundur, hamd O’na aittir, O herşeye kadirdir” derdi. Ve bunu üç sefer tekrar eder, dua okurdu. Aynı şeyi Merve tepesinde de yapardı.”

Kaynak: Muvatta, Hacc 127, (1, 372); Müslim, Hacc 147, (1218); Ebu Davud, Menfaik 57, (1908); İbnu Mace, Men


Hadis No: 1386

Ravi: İbnu Şihab

Tanım: İbnu Ömer (ra)’in tavaf sırasında telbiye getirmemesi, bunun meşru olmamasındandır. Bu sebeple oğlu Salim de tavafta telbiyeyi mekruh addetmiştir. İbnu Uyeyne der ki: “Kendisine ihtida edilip uyulanlardan Ata İbnu’s-Salib hariç hiç kimsenin Beytullah’ın etrafında telbiye getirdiğini görmedim.” Şafii hazretleri ve Ahmed İbnu Hanbel sessizce telbiye getirmeyi caiz bulmuşlardır. Ancak Rebia tavaf edince telbiye getirirdi.” (Hanefilere göre, telbiye, Zilhicce’nin 10’uncu günü (yani bayramın birinci günü) şeytana ilk taşın atılmasına kadar devam eder, o zaman bırakılır.)

Kaynak:




İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*